Asociatia Culturala Mileniul 3

Asociatia Culturala Mileniul 3 din Rosiorii de Vede este fondata de un grup de iubitori de literatura si alte arte, care incearca sa lupte impotriva eliminarii lecturii dintre preocuparile omului contemporan.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Miting de aviatiune Banesti, 6 august 2011

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Miting de aviatiune Banesti, 6 august 2011 la data de Dum Aug 07, 2011 11:46 pm

Printr-o campanie de promovare pe care nu cred ca a avut-o nici macar premiantul “Transilvaeroshow 2010”, “Mitingul de aviatiune” promitea sa fie un mare eveniment aeronautic al anului 2011. L-am asteptat cu mare nerabdare si planuit cu atentie. Era vorba de a scapa de urgentele verii, care, vacanta sau nu, sunt extrem de numeroase intr-un liceu respectabil, de alegerea unui traseu mai deosebit, ca sa evitam (nu numai) aglomeratia din Bucuresti, de gasirea unei cazari corespunzatoare etc.
Toate problemele fiind (considerate) rezolvate, am purces la atac inca de dimineata in 5 august, pe un drum care cuprindea mai multe obiective: MIG-ul de la Balaci, Turnul Chindiei si centrul Targovistei, aerodromul de la Strejnic. MIG-ul a fost usor de gasit, pentru ca stiam drumul exact, celelalte obiective n-au intrat neaparat in ... obiectivul lui Marcel GPS, care si-a facut lectiile tinand seama de alte criterii. Spre lauda lui, totusi, chiar daca ne-a bagat prin niste hartoape mai adanci si decat cele din Teleorman, ne-a scos la cativa metri de biserica in constructie care era mentionata ca prim reper in gasirea aerodromului. Aici munca lui s-a terminat si a inceput a mea, pentru ca drumul betonat era la cateva sute de metri de biserica, nu la 2 km., cum scrie pe harta, ceea ce a insemnat o incursiune in teritoriu necunoscut si accidentat; floare la ureche, pentru ca am observat repede ceva ce m-a ajutat la orientare: un YAK in evolutie, cu fum, spre care m-am indreptat fara a mai tine seama de obstacolele proeminente sau adanci. Si, desigur, l-am gasit, desi unele forte inamice (in speta un cosas mai rotund decat luna plina, mult mai inalt decat primul cosas al patriei) au incercat sa ne deruteze (muncea la un kilometru de aerodrom cu coasa, dar nu auzise de existenta acestuia?!).
Pentru ca suntem intr-un loc a carei prima semnificatie aeronautica in istorie e legata de Aurel Vlaicu, prima imagine pe care o arat aici este cea a copiei avionului “Vlaicu II”. E cu motorul pornit si revine dupa un taxi pe pista aerodomului. Sincer, speram ca va si zbura, desi stiu ca nu e voie.



Sigur ca prima grija a fost sa ne asiguram cazarea. Odata cu prietenii nostri ne-am apucat sa construim un cartier rezidential, cu vile de diferite dimensiuni si forme, cu locuri de parcare, utilitati si spatii de recreere. Deja o fericita proprietara sta pe terasa si admira peisajul



Superb peisaj, de altfel, trebuie sa recunoastem!



Sigur ca a trebuit sa facem o recunoastere a ambientului. Noul cartier este mobilat cu zburatoare (nu ma refer numai la cele de pe coada avionului) …









… si flori



Vorba cantecului, “noaptea se lasa in mahala / pe strada noastra e pustiu …”. Dar, deodata, un grup apare, cu promisiunea de a se face mare: patru barbati in toata firea pornesc un dans ciudat, fara muzica, cu pasi inainte si inapoi, desenand pe iarba fel de fel de “cercuri de toate formele”.



Dupa doar cateva minute a pornit si muzica, interpretata de patru motoare de avion. Unul cate unul, “The Air Bandits” se indreapta spre start. Iacarii decoleaza in formatie si revin catre cartierul nostru, umplandu-ne ochii si urechile …





cine mai are ochi sa vada decolarea micului Suhoi rosu … M-am zgariat pe ochelari cand am vazut fumul desenand o fioroasa cobra. Cobra in decolare?! Iar eu am ratat-o?!!

Dansatorii de acum cateva minute isi reiau coregrafia



Dovada:



Acum am inteles de ce isi mentin Iacarii formatia atat de stransa: ii insurubeaza Jurgis



Avioanele aterizeaza si trag la locul lor, iar micul oras se scufunda in intuneric si liniste. Se mai aud doar un pic (pana spre dimineata) vocile spotterilor si se vad licarind carbuni de gratar si stele cazatoare. Sa ne odihnim bine (in racheta rosie Hyundai, pentru ca in cort e mai ger decat la 6 ianuarie) pentru a fi in forma (de avion) in marea zi a mitingului de aviatune.

(va urma)

Vezi profilul utilizatorului

2 Re: Miting de aviatiune Banesti, 6 august 2011 la data de Sam Aug 13, 2011 8:53 am

Revin cu povestea Mitingului de Aviatiune.

Ziua a inceput foarte devreme, pentru ca nimic nu se compara cu un somn bun la hotelul yankee echo tango. Si a inceput cu doi dulai:





(pentru al doilea e inca noapte!)

Primul element al programului: Vlaicu II urca, prin forte proprii, pe podiumul rezervat



Al doilea, desi neaviatic, doua masini de colectie. In copilaria mea erau banalitati. Ce s-a schimbat lumea, domne!





Au venit Extrele! Si ce intrare si-au facut!



Gazdele noastre, Iacarii Acrobati, decoleaza, nu prea stim pentru ce, pana cand ii vedem revenind in formatie cu rudele lor apropiate, IAK-23le de la Bobocu. Se executa programul de omagiere la monumentul lui Vlaicu, program la care au participat parasutistii si Extrele Aeroclubului.



- Parpala! Vino sa faci instalatia de apa!



Pesemne a facut-o bine, pentru ca in scurt timp Iacarii pornesc din nou la atac



A decolat si Jurgis, cu “cobra”, pentru a reveni in zbor pe spate. Apoi ne-a dat pe toti pe spate cu 21 de ture de vrie.









Dupa puternicele motoare rusesti, linistea planorului



O trecere la fel de silentioasa a unui pilot concentrate



Evolueaza Pelicanii, iar de aici se face comentariul





Care-i capul, care-I coada?



Formatie de ulemeuri, cap fiind “Condorul” lui Dragos Stoicescu





Oho! Mi-am facut o mica prietena. Nu a mai vrut sa plece de la mine, am petrecut tot restul zilei impreuna



Oglinda, incat la soare te poti uita, dar la dansii ba!



Cutit



Iar cutit


Tot cutit?!!



Si din nou cutit??!! (well, mai degraba iatagan)



Ma foi! Dar asta e o adevarata cursa a inarmarilor!



Aterizeaza fratii TNT



Air Bandits. Ma intreb daca au vreo legatura cu armamentul expus mai devreme





A venit balonul si incearca sa incalzeasca atmosfera. Atractia este atat de mare, incat se cere, prin statie, ajutorul jandarmilor pentru asigurarea spatiului vital al echipajului



Intre timp, Iacarii si Jurgis incearca sa insufleteasca cerul cu doua inimi. Ce-ar mai fi vrut si Gica Petrescu mai multe “inimioare”!





George Rotaru incearca sa tina soarele pe loc ...



… dar, din pacate, sau din fericire, nu a reusit



Din fericire, pentru ca urmeaza spectacolul de noapte!
Flacara balonistilor e tot mai luminoasa



Parasutistii infratiti de la TNT si Aeroclub fac concurenta perseidelor



Iacarii se apropie amenintator si bombardeaza obiective aflate la sol



Primul atac a avut success mai ales datorita efectului surpriza. Dar iata ca artileria antiaeriana incepe sa se manifeste



Naiba i-a pus! Pentru ca Iacarii isi cunosc meseria si ii nimicesc fara mila, incadrand perfect tinta





Apoi vin sa isi sarbatoreasca Victoria, aterizand pe o pista luminata cu flacari. Publicul, extrem de numeros, ii asteapta la platforma si ii aclama asa cum se cuvine.







Balonul a ramas acum singurul reper luminos de pe aerodrome (in afara de luna)



A fost extraordinar, pacat ca s-a terminat. Sprijinit de hotelul meu rosu YET ma bucur ca nu trebuie sa plec si eu de acolo. Mama, ce aglomeratie spre DN1!



O noua noapte petrecuta in preajma avioanelor. Daca n-am fi fost obositi dupa o lunga de stat in soare, probabil ca nici nu as fi dormit, ca sa profit de apropierea lor. Dar duminica vine repede, inca de la ora sase, paturile din Hyundai nu sunt chiar cele mai comode din lume.
Odata cu ziua vine si Valer Novac. Iar odata cu el apar si: un sac de cartofi rosii de Brasov, o reteta de cartofi prajiti si o foame de lup! Pe loc se formeaza echipa de serviciu la bucatarie, cu “Mama Cartofilor” in frunte.



Membru de seama al echipei, domnul “Presedinte”, Nicolae, usor de recunoscut dupa lipsa suvitei.





Cartofii au fost the best ever, chiar daca un element perturbator in forma de Extra 300 L a provocat o mare furtuna, care a demolat corturi.

Tragand linie pentru a formula concluziile, au fost trei zile de vacanta extraordinare. Am fost foarte bucurosi ca am putut fi o particica a unui moment de referinta al istoriei aviatiei romane, ca am fost acolo pentru a-i ura La multi ani lui Dan Conderman si ca am fost intre prieteni. Am vazut apoi, aici, pe forum, ca au fost si alti prieteni acolo, pe care, surprinzator, nu i-am intalnit, ii salut acum, chiar daca cu intarziere. Sa ne revedem sanatosi la urmatoarele evenimente!

Vezi profilul utilizatorului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum