Asociatia Culturala Mileniul 3

Asociatia Culturala Mileniul 3 din Rosiorii de Vede este fondata de un grup de iubitori de literatura si alte arte, care incearca sa lupte impotriva eliminarii lecturii dintre preocuparile omului contemporan.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Excursie aviatica a celor de la Liceul Economic

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Excursie aviatica a celor de la Liceul Economic la data de Sam Oct 30, 2010 9:17 pm

Admin


Admin
Într-o bună dimineaţă (buna pe naiba, era un frig extraordinar, dar aşa e expresia), un grup de tineri de diferite vârste de la Liceul Economic-Administrativ din Rosiorii de Vede (cea mai buna şcoală din judeţ, desigur) a urcat cu voioşia caracteristică tineretului într-un autocar pe care scria “Destinaţia OTP”.



Odată cu iluminatul natural, în autocar a apărut şi optimismul. Şi câte un pahar de ceai, on the house.



Ora 9.46; gaşca e gata de lupta cea mare cu necunoscutul şi deja înfricoşătorul Aeroport Internaţional « Henri Coandă ». Gazda noastră, doamna profesoară (am aflat că a lucrat în branşa noastră, ceea ce ne face să o apreciem şi să o respectăm şi mai mult) Cristina Giurgea, ia conducerea şi ne conduce în darea asaltului.



Propune o strategie excelentă: împarte trupa în două detaşamente, pe care le trimite în cercetare-recunoaştere in holul cel mare de la “Plecări”. Fiecare comando are misiunea de a observa şi nota. Câştigă ambele comandouri ... experienţă şi spirit de orientare în teren necunoscut.

Printre elementele descoperite, vlaicologa (nu numai vizantologa) Madalina găseşte avionul “Vlaicu II”, coandologa Cristina multe, dar nu avionul “Coandă 1910”.





Inţelegem, apoi, rostul numeroaselor ghişee şi birouri. Mamă, dar multe mai sunt. Birouri ale companiilor, magazine, puncte de control. Elevii de-a noua, care de abia au trecut (vreo zece ore in loc de cele două prevăzute de programă) prin prima şi cea mai faină lecţie din “English My Love” (At the Airport), recunosc ceea ce văzuseră în manual şi văd ca şi obiectul asta de studiu e bun la ceva.





Detaşamentul, reunite acum, primeşte o nouă misiune de luptă: orientare în teren, catre porţile de îmbarcare. Misiunea este clară, dar viteza cu care trecem la executarea ei ne face sa ne pierdem vederea.



Scăpaţi, apoi, cu bine din furcile caudine ale detectoarele de potenţiali terorişti (unde camera a fost trecută prin alt filtru decât posesorul ei, adică nu a putut fi pusă la muncă), economiştii primesc o nouă uniformă; nu de camuflaj, din contră. Echipaţi corespunzător, ne îmbarcăm in TAB-ul COBUS, cu care pornim în incursiune pe platformă.



Misiunea e uşor de executat: privim şi îi ascultâm pe doamna profesoară Cristina şi pe dirigu. Doamna explică ce rost are platforma, ce sunt toate arătările văzute, care sunt operaţiunile desfăşurate în acel loc, iar dirigu îşi arată şi el erudiţia in recunoaşterea aeronavelor.





Deodată, maşina de luptă se opreşte lângă un ATR-42. Incep să le zic ce fel de ... când, surprinzător, uşile maşinii se deschid şi suntem invitaţi la avion. Pricepem greu, pentru că nu ne vine să credem, dar aşa e : devenim pasagerii lui YR-ATD.



Directoarea şi dirigu încheie şirul



Un avion frumos, primitor. Mulţi dintre noi sunt pentru prima dată la bordul unei aeronave, aşa ca savurează fiecare secundă.





O nouă surpriză: avem dreptul la o lecţie de pilotaj. Elevii se perindă pe locul din dreapta, instructorul lor este extrem de priceput şi intransigent





(Vorbind serios, doua dintre fete, deja cunoscute pentru rezultatele lor la sesiunile de istorie cu lucrari din istoria aviaţiei, chiar vor să devină piloţi, iar eu sunt de acord cu ele).

Coborâm din ATR cu poftă de spotting. Avem noroc, la interval scurt aterizează două avioane de la Easyjet.







Între aterizări şi decolări, doamna Cristina ne spune despre Henri Coandă. Verifică înţelegerea şi, aici dânsa e surprinsă, avem printre noi o coadoloaga: Cristina, care are o lucrare prublicată pe siteul jet100.com. Din păcate, şi cristina e surprinsă de întrebare şi întărzie un răspuns extrem de uşor. Îl întârzie, dar îl dă, şi este recompensată (ca şi alti doi copii, care au fost pe fază cu răspunsuri la alte intrebări – şi, sincer, în acele cazuri am fost surprins eu). Castigatorii au primit cate un breloc şi o şepcuţă cu însemnele LROP.



Urmeaza o tură cu autocarul Cobus pe platforma de parcare. Profit să fac inventarul aeronavelor şi să imi arăt din nou erudiţia prin identificarea lor (nici nu-i greu, scrie pe ele ...)











Ne intoarcem spre aerogara.



Easyjetul aterizat acum cateva minute este “prelucrat”



Gata. Turul ia sfârşit, mergem să predăm cazarmamentul, înainte de a ne lăsa la vatră.





Cam asta a fost. A fost frumos, economiştii au iesit mulţumiţi după un tour extrem de interesant, o tactică de luptă foarte bine aleasă, rezultatele se vor vedea în temele pentru acas ăpe care le-au primit şcolarii mei la terminarea activităţii. Sper să nu chiulească tocmai acum, şi, dacă se merită, le ataşez la report.

Mulţumim, sincer, celor de la aeroport, doamnei profesoare Cristina Giurgea şi ajutoarelor dumneai, dar şi domnului Valentin Iordache – alias colegul nostru de forum Valencio, pentru oportunitatea oferită şi pentru extraordinările calităţi de gazdă.. Ne cerem iertare pentru ce am facut rau in timpul vizitei.
Nu uit sa ii multumesc şi patronului roşiorean, domnul Tudorel Coman, care ne-a pus la dispoziţie autocarul deşi nu reuşisem (de, criza!) să ne adunăm destul de mulţi călători pentru a-l face rentabil.

Va urma – ep. II –Muzeul Aviaţiei

Vezi profilul utilizatorului http://mileniul3.my-goo.net

2 Re: Excursie aviatica a celor de la Liceul Economic la data de Dum Oct 31, 2010 7:51 am

Liceul Economic-Administrativ din Rosiorii de Vede are, încă din 2005 – 2006 un Protocol de Parteneriat Educativ cu Muzeul Aviaţiei. Clauzele prevăzute în acest “contract” sunt profitabile pentru ambele instituţii. Colaborarea noastră s-a mateializat prin unele contribuţii ale cadrelor didactice de la Roşiori la promovarea Muzeului, traduceri programe culturale, iar din partea Muzeului prin ajutor la organizarea unor simpozioane şi sesiuni la Roşiori. Oamenii Muzeului care ne-au dat o mână de ajutor sunt dl. Profesor Valeriu Avram, dl. Comandor Paul Sandachi şi dl. Profesor Sorin Turturică (fost, până nu chiar demult, prof de istorie la ... Liceul Economic din Roşiori - Deci am colaborat şi prin acordarea unui drept de joc la echipa lor) care au fost, de multe
ori, în vizită pe la noi.
In virtutea acestui Protocol, nu puteam trece cu un grup de copii amatori de aviaţie prin Bucureşti fără să batem şi la poarta (deschisă) a Mav.
Aşa cum am convenit încă din timpul instructajului, copiii au avut libertatea de a se dispersa printre aeronavele expuse, cu condiţia de a respecta instrucţiunile personalului instituţiei (şi ale cadrelor didactice însoţitoare). Aşa au şi făcut.























Mădălina şi Ionela s-au fotografiat împreună cu profa lor de istorie, dra. Roiniţă, iar Raluca şi Oana au ales Bătrâna Doamnă, dupa ce au aflat că este avionul preferat al unui pilot scriitor.





Ascuns după hangare se afla un elicopter Mi-4 pe care nici eu nu-l văzusem încă. (Ma intreb unde ar putea fi amplasat după restaurare, pentru că am văzut o aglomeraţie teribilă de elicoptere în preajma bisericii, încă unul nu cred că mai are loc. Poate într-unul dintre viitoarele apartamente sociale?)



Robert dă impresia că ar vrea să devină pilot elicopterist, după ce a cochetat şi cu ATR-42 la aeroport.





Învârtindu-mă pe lângă Mi-4 mi-am amintit de vechiul serial polonez “Civilul”. L-aţi văzut?





Odată intraţi Hangarul 1, Mădălina vrea o poză cu cel pe care l-a prezentat în referatul din iunie.



Apoi pornim să (re)vedem exponatele din H1.





Dra profesoara Daniela Roiniţă îşi pregăteşte material didactic pentru orele sale



La plecare ne închinăm în faţa noii biserici din lemn şi ne rugăm pentru viitorul Muzeului, priviţi, parcă cu scepticism, de Bâzu.





În drum spre casă, autocarul a făcut o ultimă escală, la McDonald’s, pe Lujerului. Trebuia să recuperăm caloriile consumate.





A urmat drumul de întoarcere spre Roşiori. Observaţi pe figurile copiilor cât de bine le părea că se duc acasă …



Oare de ce nu mi-a trecut prin minte să o sun pe Magda înainte de a trece de Cornetu ? Când am aflat că la Clinceni se zbura, şi nici nu mi-am ţinut gura, în maşină s-a lăsat o tăcere încărcată de dezamăgire. Doar optimismul specific adolescenţei şi promisiunea că altă dată o s-o facem şi mai lată au făcut să se audă, din nou, răsetele copiilor.



Vezi profilul utilizatorului

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum